En Düşük Emekli Maaşında 3 Bin 552 TL Artış!

En Düşük Emekli Maaşında 3 Bin 552 TL Artış!
Haber Merkezi

Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Genel Kurulu'nda kabul edilen düzenlemeyle en düşük emekli aylığı 23 bin 552 liraya yükseltildi.

En Düşük Emekli Maaşında 3 Bin 552 TL Artış!

SSK ve Bağ-Kur emeklilerini kapsayan artışla birlikte taban emekli maaşına yüzde 17,76 oranında zam yapıldı.

TBMM Genel Kurulu'nda kabul edilen "Bazı Kanunlarda ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi" kapsamında en düşük emekli aylığı 20 bin liradan 23 bin 552 liraya çıkarıldı. Böylece taban emekli maaşında 3 bin 552 liralık artış gerçekleşti.

Düzenleme, 6 aylık enflasyon farkının taban emekli aylıklarına yansıtılmasını içeriyor. Meclis'ten geçen teklifin Resmî Gazete'de yayımlanmasının ardından yürürlüğe girmesi bekleniyor.

Temmuz ayı zamlı maaş ödemeleri kapsamında SSK emeklilerinin ödemeleri 17 Temmuz itibarıyla başlarken, Bağ-Kur emeklilerinin ise zamlı maaşlarını 25-28 Temmuz tarihleri arasında alacağı belirtildi.

En düşük emekli aylığı üzerinden maaş alan vatandaşların zam farkı ödemeleri ise düzenlemenin Resmî Gazete'de yayımlanmasının ardından hesaplanacak. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ile Sosyal Güvenlik Kurumu'nun belirleyeceği takvim doğrultusunda fark ödemelerinin ağustos ayı başında emeklilerin hesaplarına yatırılması bekleniyor.

emekli maaşı, TBMM, SSK, Bağ-Kur

Sivas Haber – Sivas Haberler

Muhammed Enes SubaşıEditör

YORUM YAP

Yorum yapabilmek için kuralları kabul etmelisiniz.

Henüz bu içeriğe yorum yapılmamış.
İlk yorum yapan olmak ister misiniz?

Bu Alana Reklam Verebilirsiniz
Lütfen Arayın

0544 433 1 555